«Знедолена природою дитина не повинна знати, що у неї слабкий розум, слабкі сили. Виховання такої дитини має бути у сто разів ніжнішим, чуйнішим, дбайливішим.» В.О. Сухомлинський

15.12.2020, 09:33 admin

Інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників. Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.

Кожна дитина, незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, має право на одержання освіти, якість якої не повинна відрізнятися від якості освіти здорових людей.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від   14 лютого 2017 року № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (зі змінами) держава виділяє кошти для надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної, загальної середньої освіти. Відповідно до Закону України «Про освіту», держава  створює умови для здобуття освіти особам з особливими освітніми потребами з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів, а також забезпечує виявлення та усунення чинників, що перешкоджають реалізації прав і задоволенню потреб таких осіб у сфері освіти.

У Новоселицькому районі теж на належному рівні запрацювала мережа «закладів  рівних можливостей», коли кожна дитина з особливими освітніми потребами може навчатися у звичайній школі чи садочку. Щороку кількість дітей з особливими освітніми потребами зростає. Так, в 2020-2021 навчальному році  інклюзивною формою навчання охоплено 35 діток у 7  закладах освіти району.

У школах  з інклюзивним навчанням щорічно створюється необхідна матеріально-технічна та навчально-методична база, вживаються заходи щодо облаштування кабінетів психологічного розвантаження для проведення корекційно-розвивальних занять, здійснюється добір відповідних педагогічних працівників з метою забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей. У кожному інклюзивному класі працюють асистенти вчителів, а у групах асистенти вихователів.

У минулих роках для цих закладів було закуплено  ноутбуки та дидактичні матеріали. Цього року відділом освіти проведена ціле направлена робота щодо  придбання  індивідуальних засобів корекції психофізичного розвитку для дітей з ОП на загальну суму 192,9 тис. грн.. Загалом для закладів освіти з інклюзивним навчанням було придбано: дошки Євмінова для профілактики та лікування захворювань опорно-рухового апарату,балансувальні дошки з дерева, дитячі роликові дошки-балансири для розвитку координації та моторики у осіб, тактильної та зорової системи, балансири для розвитку координації (пелюстка лотосу), гімнастичні мати для безпечного виконання фізичних вправ, м'ячі ортопедичні для лікувальної та спортивної гімнастики,           тактильний ребристий килимок для профілактики плоскостопості, комплекти терапевтичних м’ячиків, обладнання для піскової терапії (стіл для ігор з піском та водою,  кінетичний пісок різного кольору, пісок для піскової терапії, дрібні іграшки з різних класифікаційних груп), сенсорний м'яч для зорової і тактильної стимуляції, килими для організації ігрової діяльності осіб, килимки масажні (пазл), столи пісочниці з під світкою, велотренажери, еспандери: ручні, міні-батути для тренування, гімнастичні стінки з причіпним обладнанням для організації оздоровчих заходів, дошки магнітно-крейдові (маркерні), крісла-груші, масажери типу «Тунель», розвивальні ігри, канцелярські товари тощо.

Навчання та допомога дітям  з особливими освітніми потребами - це ще один важливий крок гуманізації всієї освіти, що відповідає пріорітетам державної політики. А використання спеціальних  засобів корекції,  як на уроках так і в усіх видах корекційно-розвиткової роботи, сприяють реалізації конкретних корекційних цілей у навчанні  дітей  з особливими освітніми потребами. 

ФОТО