ДЕ ЖИВЕ ВОДИЧКА?

17.03.2017, 09:48 admin

Вихователь Боклач З.І.

ДЕ ЖИВЕ ВОДИЧКА?

Програмовий зміст: уточнити уявлення дітей про зовнішні ознаки води на дотик: тепла, холодна; вода прозора, без смаку і без запаху; вода тече й наповнює річки, озера й моря; дати уяв­лення про те, що вода дуже важлива для всіх живих істот, без неї не можуть жити рослини, тварини, людина (людям вода потрібна для їжі, пиття, для миття тіла, предметів, які є в приміщенні); прищеплювати бережне ставлення до води; виховувати моральне й естетичне ставлення до навколишнього світу,правильне став­лення до свого здоров'я. .

Матеріал: стаканчики з водою, посуд різної форми, іграшка —Крапелька, картинки із зображенням способів використання води різних водойм.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь

Всі до мене йдіть, малята,

Я вам хочу розказати,

Що сьогодні відбувалось

І яке в нас диво сталось.

Діти підходять до вихователя, сідають на стільці.

Я в садочок вранці йшла

І Краплинку цю знайшла.

Вихователь показує краплинку із сумним виразом обличчя.

А вона сумна іде,

ІІлаче ,бідна, слізки ллє.

І розказує мені,

Що нема в неї рідні;

Люди кран не закривали,

Й крапельки всі потікали.

Що малій тепер робити,

Де краплинка буде жити?

-Де можуть жити краплинки?

-Краплинка прийшла до нашого садочка не випадково, вона принесла нам цікаву історію і попросила їй допомогти. Чи згодні ви?

 Вихователь читає казку про річку.       

КАЗКА ПРО РІЧКУ

Жила-була річка. Спочатку вона була маленьким веселим дже­рельцем, яке ховалося біля високих струнких смерек і білокорих беріз. І всі говорили: яка смачна, яка чиста вода у цього джерельця!

Потім джерельце підросло і перетворилося на велику справжню річку. Вода в ній текла вже не так швидко, але була смачною і прозорою. Одного разу вона опинилася в місті. Люди попросили її залишитися в місті. Річка погодилася. Але люди закували її в кам'яні береги. По ній почали ходити пароплави і човни. А потім вони збудували
на березі річки завод, з труб якого в річку потекли брудні потоки.Минали роки.

Потемнішала ріка від смутку, стала брудною та каламутною.Ніхто вже не говорив: «Яка чиста, яка гарна ріка!», ніхто не гуляв на її берегах. У ній мили машини, прали білизну.    

Зовсім занедужала річка,.і вирішила покинути людей. Побігла в край свого дитинства, туди; де росли ялини та берези, де людина — рідкісний гість.

А мешканці міста наступного дня побачили, що залишилися самі, без річки. Не стало в оселях світла, зупинилися заводи, зни­кла вода з кранів. Зупинилося життя в місті.

Заплакали люди, адже без води немає життя.

 -Для чого потрібна людям вода?

 - Адже вода потрібна не тільки людям, а кому ще? (Рослинам,
птахам, тваринам, комахам)      

 -Справді, вода потрібна всьому живому на Землі. Зібралися всі жителі і вирішили:попросити в річки вибачення. Повернулася річка до міста і стала допомагати його жителям.А люди прибрали все сміття, очистили стоки заводів, і навіть ви­кликали спеціальних учених стежити за здоров'ям і самопочуттям річки.

Ось таку історію розповіла мені Краплинка про річку, про свою домівку. Чи сподобалася вона вам?

Вихователь. Крапелько, ти не сумуй! Діти спробують тобі допомогти, твої будиночки віднайти, але спочатку їм треба більше дізнатися, про тебе.       

Діти сідають за столи.

 -Візьміть до рук склянки. Як вй вважаєте, що в склянках? (Вода)

 - Скуштуймо. Так, точно,вода. Якого вона кольору? (Вона прозора.) -Чому ви так вважаєте?

 -Яка вона на смак? (У неї немає смаку.)
 -Чи можна зробити її солоною? Як? А солодкою?Кислою?Кольоровою?

Вихователь разом з дітьми проводить відповіднії досліди, додаючи у воду сіль, цукор, фарби.
 -Тепер послухаймо пісеньку води. Для цього треба перелити водуз однієї склянки в іншу.Вода ллється, і ми чуємо її. А якщо вона ллється, отже, вона,яка?(Рідка).      -Погляньте, я виллю на підлогу трішки води. Що відбуваєть?Вода стоїть на місці? (Ні, вона тече.)      

 -Так, вода тече. Вона тече і в струмочку, і в річці, наповнюючи водою моря та океани.      

 -А чи може вода стояти?

Фізкультхвилинка

Діти виконують відповідні рухи за змістом вірша.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці позбираєм.

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата.

Потанцюємо ще трішки,      

Щоб спочили ручки й ніжки.

Всі веселі — от чудово,   

А тоді до праці знову!

 -Малята, як ви вважаєте, чи може вода,зберігати свою форму?

 -Зверніть увагу на посуд,який є в мене на столі, Якої він форми?(Посуд має різну форму.).

 -Наллємо воду в колбу.

 -Тепер — у цю квадратну вазу. Що відбувається з формою води?

- Зараз я наллю води в гумову рукавичку(?!Щр відбувається? Який висновок можна зробити?

 -Вода набуває форми тієї ємності (посуду), у якій вона знахо­диться. Вода не має своєї форми.

 -Вода буває різна. Хто з вас купався в морі? Яка там вода?(Солона) Як назвати її інакше? (Морська) А в океані? (Океанічна) У річках? (Річкова) У джерелах ? (Джерельна).У болоті? (Болотна).

 -Ця вода, на відміну від морської,прісна,Прісну воду вжи­вають люди.

  Ми багато цікавого дізналися про водичку, Крапельки сестричку.   

 -Треба вже її додому відправляти, будиночок Крапельці по­казати.

 -Знайдіть серед цих фотографій місця, де живуть краплинки.

 Діти вибирають картинки із зображенням моря, річки, озера,водоспаду.   

 -Щоб крапелька не: хворіла  воду треба берегти. Як це можете зробити ви? (Не бруднити воду, не кидати сміття у водойми, закручувати крани та ін.)        

 -Тож, Крапелько, у тебе багато будиночків. Вирішуй, у якому будиночку залишишся сьогодні?

 -Крапелька мені сказала, що вона  хоче залишитись у нас і житиме в нашому акваріумі. Чи залишимо її?

Вихователь прикріплює картинку із зображенням крапельки до акваріуму.

 -Малята, пригадайте, чому до нас звернулася крапелька? Чи допомогли ви їй? Чим?