ДОТРИМАННЯ ПРАВИЛ ПРОТИЕПІДЕМІЧНОГО РЕЖИМУ НА ХАРЧОБЛОЦІ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ

30.09.2018, 21:45 admin

За дотриманням правил протиепідемічного режиму на кухні і їдальні відповідають працівники кухні і їдальні. Контроль за дотриманням санепідрежиму на харчоблоці закладу здійснює медичний працівник. М'ясорубки після використання розбираються, промиваються в содовому розчині, ополіскуються, після чого обдаються окропом і просушуються. Усі розділочні дошки ,столи і ножі промаркерованні.  Після сніданку, обіду і вечері після того, як їх помили, ошпарюються крутим кип'ятком. 

Режим миття посуду при ручному способі повинен бути слідуючим:

а) механічне видалення залишків їжі щіткою або дерев'яною лопаткою;

б) у першому гнізді ванни миття щіткою у воді, що має температуру 50° C, з додаванням дозволених МОЗ України мийних засобів;

в) дезінфекція посуду проводиться у другому гнізді ванни з додаванням дозволених МОЗ України деззасобів (концентрація та експозиція - згідно методичних вказівок на них); гіпохлориту кальцію (натрію);

г) ополіскування посуду у третьому гнізді ванни гарячою проточною водою з температурою не нижче 65° C, для чого посуд загружається у металеві сітки;

д) просушування посуду у сушильних шафах, на спеціальних полицях або решітках.

Режим миття скляного посуду:

а) механічна очистка;

б) миття з використанням мийних засобів і знезаражування;

в) ополіскування посуду у другому гнізді ванни гарячою проточною водою з температурою не нижче 65° C;

г) прокалювання вимитих приборів у парочних або духових шафах протягом 2 - 3 хвилин; шафах-стерилізаторах ШСС-80; чисті столові набори зберігаються у вертикальному положенні (ручками догори) в металевих касетах, які повинні щоденно промиватися. Забороняється зберігання наборів внасип на підносах і тарілках. 

Режим миття кухонного посуду:

Харчоварочні котли очищують від залишків їжі і миють у гарячій воді (45 - 50° C) з додаванням дозволених мийних засобів з допомогою щіток з ручкою, потім ополіскують гарячою водою не нижче 65° C. Дозволяється ополіскувати харчоварочні котли, каструлі і т. ін. за допомогою гнучкою шлангу з душовою насадкою. Для миття кухонною посуду необхідно встановлювати двохгніздні ванни затверджених типорозмірів.

Столи миють гарячою водою з милом, содою спеціально виділеними для цього ганчірками з промаркованої тари.Ганчір'я після використання кип'ятять у 2% розчині соди, (у кінці зміни) просушують і зберігають в промаркованій ємкості з кришкою.  Для збору харчових відходів повинна бути спеціальна ємкість, яка після роботи очищається і ретельно промивається 2% розчином кальцинованої соди або деззасобу, ополіскується гарячою водою і просушується. Підлога їдальні і кухні миється 2-3 рази на день з використанням мийних засобів та провітрюванням приміщень їдальні. 

Інвентар для прибирання приміщень (тази, відра, щітки, швабри, йоржики, ганчірки) необхідно маркувати. Тази, відра, швабри підписуються масляною фарбою і закріплюються за кожним з цехів, складами, туалетом. Інвентар для прибирання туалету підписується червоною (жовтогарячою) фарбою або на край ганчірки пришивається ґудзик червоного (жовтогарячого) кольору. 
 На вікнах харчоблоку повинні бути сітки від мух. Необхідно забезпечити недоступність приміщень для гризунів. 

Вхід до приміщення харчоблоку забороняється стороннім особам, за винятком осіб, які здійснюють контроль (нагляд) відповідно до законодавства за умови використання ними санітарного одягу. 

Усі приміщення їдальні повинні щодня ретельно прибиратись, підмітатись вологим способом та митись підлога, обмітатись павутина, видалятись пил, протиратись меблі, радіатори, підвіконня.

Щотижня з використанням мийних засобів повинно проводитися миття стін, освітлювальної арматури, чищення скла від пилу, кіптяви і т.

Прибирання виробничих приміщень, миття обладнання та інвентарю, а також прибирання обідніх залів повинні проводитись після кожного прийому  їжі. Прибирання повинно проводитись спеціально виділеним технічним персоналом.

Інвентар для прибирання (тази, відра, щітки, ганчірки) повинен бути промаркованим, закріпленим за окремими приміщеннями і зберігатися чистими – окремо на спеціальних нішах, полицях.

Окремо повинен зберігатись і мати сигнальне фарбування (червоний колір) інвентар, призначений для прибирання санвузлів. Весь інвентар після використання слід промивати гарячою водою з використанням мийних і дезінфекційних засобів.