Про відзначення 100-річчя з дня народження В. О. Сухомлинського в дошкільному підрозділі НВК «Боянська гімназія»

26.09.2018, 23:10 admin

Час розставляє все на свої місця, кожному дає відповідну історичну оцінку. Сьогодні праці В.Сухомлинського перевидаються не тільки в Україні, але й за кордоном, їх не лише читають, а й вивчають.

Вивчають Сухомлинського, прислухаються до його мудрих порад та настанов політики і бізнесмени, науковці і економісти, правознавці та програмісти, лікарі і вчителі, - всі, кому небайдуже майбутнє нашої країни – діти.

Першою сходинкою становлення маленької дитини є дошкільний навчальний заклад. Головним завданням педагогічного колективу дошкільного підрозділу НВК «Боянська гімназія» є формування повноцінної особистості дитини через розкриття її природних здібностей, розвиток її інтелекту та креативності, формування її духовності та соціальної компетентності. В цьому педагогам допомагають ідеї, думки та напрацювання В.Сухомлинського, його творча спадщина. Педагоги залучають дітей до світу загальнолюдських цінностей, навчають застосовувати їх на практиці. Відбувається формування основ духовно-морального спрямування відповідно до витоків народної культури та педагогічної спадщини педагога-гуманіста В.О.Сухомлинського. Педагогічний колектив розглядає виховання основ духовно-морального спрямування як активну соціально корисну діяльність.

Методична робота з педагогами по впровадженню педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського в освітній процес здійснюється через інтерактивні форми :

1)  Презентація книжково – ілюстраційної виставки, інформаційні огляди методичної літератури, присвячені 100-річчю від дня народження В.О.Сухомлинського

2) Педагогічні читання «Золоті розсипи педагогічних ідей В.О.Сухомлинського»:

- « Погляди В. Сухомлинського на роль природи в художньо-естетичному вихованні дошкільнят»;

3) Зустріч за « круглим столом» з педагогами: «Впровадження гуманістичних ідей  В.О. Сухомлинського в практику роботи педагогів як інтелектуальна  основа  педагогічної майстерності»;

4) Консультація на тему: «Формування емоційного досвіду дошкільника засобом казки»;  «Куточок книги в групі: зручний, цікавий, розвивальний» ( В.О. Сухомлинський про значення книги в житті дитини);

Під час навчально-виховного процесу з дітьми вихователі використовують  різні форми проведення освітньої роботи по впровадженню педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського:

- комплексні, інтегровані, проектні, тематичні заняття; заняття-

милування, заняття-гра, заняття-розвага, заняття-мандрівка;

- бесіди з соціально-морального, пізнавального, мовленнєвого, креативного, емоційно-ціннісного, художньо-естетичного розвитку дошкільнят за творами В.О.Сухомлинського;

- виконання проблемних завдань, вирішення проблемних ситуацій « Перевір себе, який ти»;

- перегляд ілюстративного матеріалу за творами педагога, їх обговорення;

- різні види спостережень, пошуково-дослідницька діяльність, екскурсії в природу;

- дидактичні, розвиваючі, сюжетно-рольові, творчі ігри, ігри-подорожі;

- проведення трудової діяльності – колективна праця, чергування, виконання доручень, художня праця, господарсько-побутова праця;

- організація виставок дитячих малюнків за творами В.О. Сухомлинського;

У сучасних умовах розвитку суспільної дошкільної освіти важливим завданням є налагодження високоефективної взаємодії із батьками, тому педагоги закладу надають перевагу інтерактивним формам роботи з родинами. Вихователі провели:

1) Інформаційний дайджест «Шлях до милосердя та любові»

2) Практикум для батьків «Щоб від казки була користь»

3) консультація-порада « Як виховати хорошу дитину»;