Сконцентрувати інтелектуальні ресурси для того, щоб румуномовні діти володіли державною мовою

13.01.2018, 00:57 admin

«Нам потрібно знайти відповіді на три найважливіші питання: як вчити дітей, рідна мова яких належить до іншої мовної сім’ї, яка специфіка вивчення української мови  і в який спосіб конструювати підручник  з української мови для закладів загальної середньої освіти з румунською мовою. Наші підходи полягають в тому, щоб дати дітям термінологічні основи і можливість розширювати лексичний запас українською мовою через термінологічні словники. Виклик такий: потрібно сконцентрувати всі інтелектуальні ресурси для того, щоб дитина, рідна мова якої належить до іншої мовної сім’ї, володіла державною мовою», - зазначила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич  на сьогоднішньому засіданні круглого столу щодо вивчення української мови в закладах освіти області  з румунською мовою навчання.

Провідні науковці Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича акцентували увагу на ключових особливостях щодо написання підручників для учнів 1-4, 6-11 класів, використання в українському контексті прогресивних міжнародних ідей з формування багатомовності школярів.

В умовах реалізації Концепції Нової української школи активно обговорювалися питання щодо організаційних засад підготовки підручників з української мови для закладів загальної середньої освіти румунською мовою навчання та удосконалення фахової майстерності педагогів, які викладають у цих закладах українську мову.

- Для того, щоб підняти престижність  вивчення української мови, з бюджету виділено майже 47 млн. грн. для обладнання кабінетів української мови і літератури у школах з мовами національних меншин.

- Нові програми для 10-11 класів будуть чинними з 1 вересня 2018 року.

- Створено робочу групу, яка працює над розробленням програми ЗНО з української мови і літератури, проект програми буде дієвим у 2020 році та буде розміщений на сайті Міністерства освіти і науки та представлений для обговорення.